הג'מוס הקוריאני
- חנן בר-און
- 11 ביולי 2018
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 9 בפבר׳ 2020
כרגיל, סאנגיונג נותנת תמורה טובה מאד לכסף. וכבונוס, לשם שינוי, רקסטון החדש יפה!

אין מה לעשות, לא כולם מכירים את סאנגיונג, יצרנית הרכב הקוריאנית (שאגב, שייכת כיום לקונצרן הענק מהינדרה ההודי). מאז ומעולם, ליבי היה עם דגמי הרכב של סאנגיונג, שבואו נודה על האמת - מרביתם אמנם היו כעורים, אך הפליאו בשטח וגם הציעו דרגת שרידות ואמינות. אז יש כאן סוג של "אנדרדוג", והשם סאנגיונג עדיין לא מצלצל כל כך באזניים, אך אני הגעתי סקרן למבחן עם הרקסטון החדש, כשאני מכיר וזוכר לטובה את הרקסטון הקודם, שנתן תמורה נהדרת לכסף.
רקסטון החדש, נראה טוב בהרבה מהקודם, ובעצם, הוא נראה טוב, נקודה. זה רכב ענק, ממש ג'מוס - ולפני הכל צריך לומר, שהוא רכב שטח של ממש, עם שלדת סולם, וסרן חי מאחור.
גדול בחוץ, גדול בפנים
הוא מציע ממדים נדיבים יותר ביחס לקודמו, מה שמתורגם למרווח פנימי מרשים. האווירה בפנים יותר לכיוון תכליתי מאשר מהודר, מעוצב, או יוקרתי, אך בהחלט הכל כאן נעים לעין ולמגע. איכות הגימור הפנימי טובה בדרך כלל וכך גם הנדסת האנוש. האבזור טוב, חוץ מכמה חוסרים לא מציקים. אבל, ברשותכם נדבר על בטיחות: שאפו לסאנגיונג שהטמיעו שלל מערכות בטיחות ברקסטון החדש! ראשית, תשע כריות אוויר, שזה מרשים. עוד במפרט: בלימת חירום אוטונומית, הגנה בפני התהפכות, התרעות על התנגשות ועל סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, עמעום אורות אוטומטי. יש כאן שבעה מושבים, אך צמד המושבים מאחור יתאים בעיקר לילדים ובני נוער וגם קצת קשה להשתחל אליהם. מה שכן, גם כשהמושבים הללו בשימוש, נותר נפח גדול מאד בתא המטען.

בחזית הרכב, מנוע דיזל 2.2 ליטר שכבר פגשנו עם תיבת הילוכים אוטומטית. הביצועים סבירים ומספקים, הגם שלא ממש מרשימים – בכל זאת, יש למנוע את המשימה לשנע רכב שמשקלו העצמי מעל שני טון. הנוחות טובה בעיקר מחוץ לעיר, ובסך הכל, הרקסטון הוא רכב נעים לשיוט ולטיול עם כל המשפחה. צריכת הדלק אצלי עמדה על 11 ק"מ לליטר, עם רגל לא עדינה על המצערת.
איך הוא בשטח?
אז אמרנו, שרקסטון הוא רכב שטח של ממש. וככזה, הוא כולל מערכת עזר לזינוק בעלייה ובקרת מהירות במורד. אני מודה שאיני שועל שטח, אך מן הסתם לקחתי אותו לכמה קטעי שטח טכני. עם מרווח גחון לא מאד מרשים, מהלך מתלים סביר וזווית גישה טובה אך לא מצוינת, מציע הרקסטון ביצועי שטח טובים בעיקר לשטח טכני ובסך הכל, המתחרים טויוטה לנד קרוזר ומיצובישי פאג'רו יעניקו ככל הנראה יכולות טובות יותר. רוצים שהרקסטון ייתן לכם יותר? קחו אותו לשיפור הכולל הגבהה ואולי גם התקנת מיגון.

אז כמה עולה לנו התענוג? 240 אלף שקל לגרסה אחת בלבד שנמכרת כאן. כרגיל, המחיר אטרקטיבי, והרקסטון נותן גם הפעם תמורה טובה למחיר. לידיעתכם, מדובר במחיר נמוך ביחס למתחרים הישירים; עבור טויוטה לנד קרוזר או מיצובישי פאג'רו (בגרסאות מתחרות כלומר, מרכב ארוך, דיזל שבעה מושבים) תאלצו להוסיף לא פחות מ-80 או 83 אלף שקל בהתאמה. זה נכון, שהשם שלהם חזק וכמשומשים, הם ישמרו הרבה יותר טוב על ערכם. אבל, הרקסטון החדש הוא רכב מומלץ ומעבר לעניין השם שיציק לחלקכם, יש לו בהחלט מקום של כבוד לצד המתחרים.

Kommentare