יצאתי לקרוז, היה כיף
- חנן בר-און
- 31 במרץ 2018
- זמן קריאה 2 דקות
עודכן: 9 בפבר׳ 2020
שברולט קרוז היא משפחתית טובה. האם בדור החדש שלה, היא תצליח לתקן את תדמית קודמתה?

קרוז מוכרת לרבים מכם – המכונית המשפחתית מבית שברולט נמכרת אצלנו כבר מ-2009, יחידות רבות החלו את חייהן בציי רכב. הדור הראשון, זכה למוניטין רע בצדק או שלא, שנבע בין השאר מבעיות טכניות וצריכת דלק מוגזמת. הדור השני שנחת במחוזותינו בסוף 2016 השאיר את השם, אך למעשה זו מכונית חדשה לגמרי, עם פלטפורמה ומכלולים שונים. האם המדובר בקנייה ראויה? האם יש כאן מהפך שעשוי לסייע לשקם את התדמית? יצאתי לבדוק.
מרשימה ומכובדת
חיצונית, היא נראית טוב. זו מכונית סדאן גדולה ומרשימה, נראית מאד אווירודינמית. אגב, בניגוד לעבר, לא ניתן לרכוש את גרסת הסטיישן, רק את ההאצ'באק ואת הסדאן שנבחנה. שברולט קרוז אמנם לא תגרום לאף אחד לסובב אחריה את הראש, אך מי שמחפש נוכחות ומכובדות, בהחלט ימצא את אלה בקרוז החדשה. גם בפנים, המכובדות נמשכת, וגרסת הפרימייר שקיבלתי למבחן משדרת יוקרה ואלגנטיות, לכך תורם גם גימור עור מקיר לקיר. האבזור סביר בסך הכל, ויש כאן פטנט של שברולט שאני אוהב מזה שנים רבות, ועדיין לא מוצע במכוניות אחרות: התנעת המכונית מרחוק באמצעות השלט, במידה ורוצים לחמם או לצנן את המכונית דקות לפני הנסיעה. מבחינת בטיחות, אמנם שאפו על עשר כריות אוויר, אבל, שום מערכת בטיחות מקורית לא תמצאו כאן, בוודאי לא אקטיבית, ורק המערכת של מוביליי שמצפצפת את הנסיעה שלי לעייפה. תלונות יש לי בעיקר לגבי חלקה האחורי של המכונית: בשל העיצוב הזורם, מרווח הראש ליושבים מאחור אינו טוב. וגם, הם לא יזכו לפתחי מיזוג כי אין בנמצא. עוד מאחור: תא המטען פשוט קטן מדי, וגם סובל מפתח הטענה מוגבל.

מנוע חזק!
תשכחו ממנועי 1.6 או 1.8 ליטר אטמוספיריים ("רגילים"). לקרוז מנוע 1.4 ליטר מוגדש טורבו, המפיק 153 כ"ס, אליו מוצמד גיר אוטומטי "רגיל", עם שישה יחסי העברה. צריך לשבח את הקרוז, שהיא פשוט מכונית חזקה ביותר! לעיתים, מורגשת השהייה קלה עד שהכוח מגיע, אבל בסך הכל מוי כיף. סוף סוף מכונית, שהגיר לא מסרס את המנוע (בשונה מהמצב העגום אצל קודמתה) ומאפשר לה לתת ביצועים מתי שבא לכם. יחד עם זאת, זו לא מכונית ספורט כלומר, היא מציעה התנהגות רגילה ובפירוש לא ספורטיבית או מהנה, ובניגוד לניחוח האמריקני שהייתם מצפים ממנה, היא מעט קשוחה מדי והייתי אף אומר מעט קופצנית. אם אתם רגועים, היא יכולה להיות אחלה קרוזרית שבעולם, ובידוד הרעשים טוב מאד. אגב, צריכת הדלק של הקרוז עמדה אצלי על 11 ק"מ לליטר, נתון סביר ומטה אך ייתכן שזה קצת קשור לרגל הכבדה שלי על דוושת התאוצה.

עולה בהרבה על קודמתה: קרוז החדשה (ימין) ליד קרוז הקודמת
האתגר: לטהר את השם
אז איך אפשר לסכם? ראשית, בנימה חיובית – קרוז החדשה היא מכונית טובה, שעולה בהרבה על קודמתה. ואפרופו 'עולה', מחיר הגרסה שנבדקה 134,900 שקל - לא מחיר מאד אטרקטיבי ביחס לקטגורית המשפחתיות (גרסאות נוספות ניתן לרכוש גם במחירים 124,900 ו-129,900 שקל) לדעתי, בשביל לבצע קאמבק או טיהור שמה, היא הייתה צריכה לקבל מחיר קורץ יותר. אבל, למרבה הצער, היא נושאת עימה כמה אלמנטים שהולכים נגדה, בכל מקרה, ומורידים את הסיכוי שנראה רבות ממנה בשוק הפרטי: השם, התדמית, והסחירות העתידית שאינה גבוהה למותג שברולט. כמו כן, ישנה בעייתיות גם בעובדה שרבים מעדיפים במחירים דומים או קצר גבוהים יותר, להשקיע ברכב מקטגורית הג'יפונים/קרוסאוברים, דבר שעשוי לצמצם מאד את קטגורית המכוניות המשפחתיות.

Comentarios