top of page

ברוך הבא, יורש העצר השבדי

  • חנן בר-און
  • 23 בספט׳ 2017
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: 9 בפבר׳ 2020


רכב הפנאי המפנק XC-60 הושק בישראל בגרסתו החדשה. תהייה לו משימה לא קלה להיכנס לנעלי קודמו.

בימים האחרונים, השיקה וולוו בארץ את הפנאי-שטח היוקרתי החדש XC-60. כלומר, את הדור השני שלו. הגעתי למסיבת העיתונאים ביפו ולצד טעימות משובחות של קנפה פלפלים וכריכוני סלמון בסגנון סקנדינבי, קיבלנו טעימות עם חשק של עוד, לרכב עצמו, שאף הוא סקנדינבי לא פחות (הגם שבעלי הבית הם כיום בכלל סינים).

העיתוי לחגיגה היה מעניין: וולוו בדיוק מציינת 90 שנים לרכב הראשון שיצא את שערי המפעלים שלה בשבדיה. ואגב, אולי לא כדאי לערבב שמחה בשמחה, אבל ממש במקביל, נודע בעולם על חשיפת האח הקטן במשפחה, הלא הוא ה-XC-40 המסקרן. עבור אנשי היבואנית, זה היה אירוע סופר-חשוב: הדגם הקודם, שנמצא על הכביש מ-2009 היה רב-מכר. למעשה, הוא היה רכב הפנאי-שטח היוקרתי, (בגודל הביניים), הנמכר ביותר באירופה, ובסך הכל מכר בעולם כמעט מיליון יחידות (!). לכן, שוב ושוב הודגשה לעיתונאים העובדה שבפני ה-XC-60 החדש ניצבת משימה לא פשוטה ומאד מחייבת: להיכנס לנעליים הגדולות של קודמו!

לטעמי הוא נראה נהדר. גדול כפי שצריך, אך מן הסתם לא יותר גדול מהאח המאד גדול, ה-XC-90 שהעניק לו קווי דימיון ואלמנטים עיצוביים. הוא אלגנטי ודינאמי, ומאד מכובד בחוץ ובוודאי בפנים. לפי וולוו, פנסי החזית עוצבו בהשראת "הפטיש של ת'ור", שהוא אל הרעם במיתולוגיה הנורדית, למי שלא יודע. כדאי לציין, שהרכב עושה שימוש בפלטפורמת ה-SPA החדשה של וולוו.

בישראל תשווקנה ארבע גרסאות שונות עם מנועי בנזין או דיזל, במחירים שמתחילים ב-330 אלף שקל, כולן עמוסות באבזור נוחות וכמובן בטיחות, שמאפיין מאז ומעולם את המותג השבדי. אפשר להזכיר את מערכת City Safety שמזהה התנגשות פוטנציאלית בנוף האורבאני, ובולמת את הרכב, וגם את מערכת Steer Assist (סיוע בהיגוי), וכן את מערכת הבטיחות החדשה Oncoming Lane Mitigation, שמונעת התנגשויות חזיתיות, ועוד ועוד.

אבל שמתי לב, שלאנשי וולוו בארץ היה חישוב מאד להרחיב את הדיבור דווקא על אחת הגרסאות הייחודיות מבין הארבע: גרסת הנעה היברידית בנזין פלאג-אין (כלומר, נטענת משקע חשמל) עטורת הפרסים T8 Twin Engine. מחיר גרסה זו מתחיל ב-370 אלף שקל ולדברי יבואנית וולוו, המחיר אטרקטיבי יותר מבחינת מה שהצרכן מקבל, ביחס למתחרים כגון מרצדס GLC, למשל.

אז ישבתי בפנים, והרכב בהחלט מפנק ומזמין. איך הוא נוסע? נמתין לרכב המבחן.

צילומים: Ronen Topelberg - Photographer

Comments


  • Facebook - Black Circle

CARWISE - ישראל - ייעוץ בבחירת מכונית

© כל הזכויות שמורות  לחנן בר-און

אין להעתיק תכנים כולל תמונות ללא אישור

bottom of page